Menu


KOTA BAHARU: Seorang bayi perempuan ditemui ditinggalkan di tangga sebuah rumah di Kampung Salor di sini hari ini.
Bayi yang dibalut dengan kain lampin dan tuala itu ditemui pada pukul 8 pagi. Turut ditinggalkan ialah satu botol susu yang diletakkan di sebelah bayi itu.

Seorang anggota keluarga di rumah itu, Mohssin Sheikh Mohamad, 50, berkata bayi itu ditemui oleh anak saudaranya yang terdengar bunyi rengekan bayi di luar rumah.


"Kami membawa bayi itu masuk ke dalam rumah kerana khuatir akan dihurung serangga sebelum membuat laporan polis di Balai Polis Nilam Puri sejam selepas itu," katanya yang ditemui di Unit Kecemasan Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini.


Bayi yang dipercayai dilahirkan beberapa hari lepas memandangkan tali pusatnya sudah tertanggal, dihantar ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di sini untuk rawatan dan tindakan lanjut.


Mohssin yang juga seorang kakitangan Kementerian Kewangan berkata beliau yakin bayi yang ditemui itu bukan berasal dari kalangan ibu bapa yang tinggal di kampung itu.


"Rumah saya terletak di tepi jalan dan agak tersorok daripada pandangan umum menyebabkan bayi itu mudah diletak di tangga rumah kami," katanya.


Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Zahruddin Abdullah mengesahkan menerima laporan mengenai penemuan bayi itu.-Bernama

* Sumber Harian Metro Online 15 September 2010
 
Top